Turksat 3a – 7 adımda frekans ayarlaması nasıl yapılır? Paranız havaya gitmesin.

28 Eki

Türksat 3A’ya geçildikten sonra hafta başı televizyon kullanıcıları kaos yaşadı. Birçok vatandaş boş yere soluğu uyducularda aldı. Kimileri de evlerinde saatlerce frekans ayarlarıyla uğraştı.

Uydu cihazını uydu tamircilerine götürenler 10 YTL ödemek zorunda kaldı. Oysa Türksat geçen hafta yapılması gerekenleri basın toplantısı aracılığıyla duyurmuştu. Elinizdeki kumandadan bir kaç adımda ayarlarınızı yaptırmak mümkün..

1- Ana menüye girebilmek için ; uzaktan kumandanızda ‘Menü‘ veya ‘setup ‘ yazan düğmeye basınız .

2- Uydu alıcısı marka modeline göre; ‘Kanal Arama’, ‘Kanal Ekleme” gibi menülerden hangisi beliriyor ise yukarı-aşağı tuşlarıyla “Ok“a basınız.

3- Açılan pencerede yine uydu alıcısının marka modeline göre; ‘Alış Frekansı’ ‘Uydu Frekansı’ seçeneklerinden biri belirecektir. Yukarı-aşağı tuşlarıyla o seçeneğin üstüne gelip kumandada bulunan rakam tuşlarını kullanarak TÜRKSAT Tanıtım Kanalının yeni frekansı olan ’12731 ‘ değerini girin.

4- Yine aynı pencerede ‘Sembol Oranı’ olacaktır. Yukarı-aşağı tuşlarıyla o seçeneğin üstüne gelip ‘3333‘ rakamını girin.

5- Yine aynı pencerede bulunan ‘POL‘ şeklinde bir yazının üstüne gelip sonra sağ-sol ok tuşlarıyla ‘V‘ ya da ‘Dikey‘ olacak şekilde değiştirin.

6- Yine aynı yerde bulunan ‘FEC‘ değerini değiştirmek için yukarı-aşağı tuşlarını kullanarak o seçeneğin üstüne gelip sonra sağ-sol ok tuşlarıyla ’3 / 4′ seçilmelidir. Bazı uydu alıcılarında bu değerin girilebileceği bir alan bulunmamaktadır.

7- Son olarak ‘OK’ tuşuna basarak TÜRKSAT Tanıtım Kanalının yeni Uydu parametrelerini kaydetmiş olacaksınız.

Bundan sonra yapacağınız otomatik tarama ile bütün kanallar televizyonunuzdaki yerini alacak. Bu işlemi yapmadan otomatik tarama yaptırmak hiç bir sonuç vermez.

14 Yanıt to “Turksat 3a – 7 adımda frekans ayarlaması nasıl yapılır? Paranız havaya gitmesin.”

  1. nebis 26 Kasım Cuma 2010 1:59 #

    marka yumatu MPEG2 MENÜDEN NE KANAL ARAMA NE MANUEL NEDEKANAL EKLEME ÇIKMIYOR SADECE KANAL AYARLAMA VE FAVORİLER.ORDAN SONRADA BAĞLANAMIYOR YAZISI ÇIKIYOR.BİR BİLEN YARDIM ETSİN LTFN.YABANCI KANAL DOLU TÜRK KANALLARI SAYILI.

  2. sinem 6 Nisan Salı 2010 23:58 #

    bu fec nerede acaba…

  3. fatma gökçek 26 Ocak Salı 2010 17:01 #

    sorun çıkmiştır

  4. Mehmet 18 Eylül Cuma 2009 21:21 #

    Dangalak

  5. Nurlan 3 Mayıs Pazar 2009 12:18 #

    Ya iyi guzel anlatiyorsunuz ben bunlari yapdim defalarca ama bu yazdiginiz frekansdan sinyal alinmiyorki???:(((

  6. karahan kara 4 Kasım Salı 2008 23:33 #

    yazılanları aynen uyguluyorum fakat sadece yabancı kanallar açılıyor.türk kanalları açılmıyor ne yapabilirim?

  7. karahan kara 4 Kasım Salı 2008 23:31 #

    yazılanları aynen uyguluyorum fakat sadece avrupa kanalları çıkıyor. türk kanallarını bir türlü bulamadım.

  8. Necmi 2 Kasım Pazar 2008 12:14 #

    anlatılan 7 basamağı aynen uyguladım olmadı, bir eksklik var sanıyorum.

  9. yesim 1 Kasım Cumartesi 2008 20:20 #

    Merhaba yapılması geerekenleri aynen yaptım fakat aramaya basınca çok az kanal geliyor ve uydu listesindeki kanalları aramaya çalışıyorun HATA yazısı çıkıyor. Ne yapmalıyım?

  10. tango 29 Ekim Çarşamba 2008 19:43 #

    Aynen dediklerinizi yaptım. Yani fabrika ayarlarına döndüm ve yeni frekansları sembol oranını (12731 sembol oranına 3333) girdim ancak taratınca kanal bulamadı Alıcı nın markası benjamin neyapmalıyım

  11. asl 29 Ekim Çarşamba 2008 15:33 #

    frekans ve sembol oranı menüsünde fec bölümü çıkmıyor ne yapmalıyım

  12. habermerkezi 28 Ekim Salı 2008 23:44 #

    cihazı resetlemek veya fabrika ayarlarına geri döndürmek önemli.ondan sonra frekansa 12731 sembol oranına 3333(5 haneli ise 03333)fec 3/4 pol v-dikey yapın.otomatik arama yaptıktan snra da bütün kanallar çıkıyor.

  13. donbo 28 Ekim Salı 2008 22:09 #

    normal atv ile ntv çikmıyo neden

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 64 takipçiye katılın

