Ayla Avşar Kimdir?

7 Haz

ayla-avsar

Adana İhsan Sabancı Anadolu Kız Meslek Lisesi Müdürü Ayla Avşar, mezuniyet törenine başörtülü gelen 4 öğrenciyi tehdit ve tahrikleri ile ağlattı. 28 Şubat kafası, okul birincisi Tuğba Demir’e birincilik ödülünü verdirtmedi..

Adana’da İhsan Sabancı Anadolu Kız Meslek Lisesi’nin mezuniyet töreninde okul müdürü Ayla Avşar, başörtülü kız öğrencilere zenci muamelesi yaptı.

Başörtüsü ile törene gelen öğrenciler Munise Keçeli, Müge Albayrak, Arife Saban ve Tuğba Demir, önce başörtülerini çıkarmaları baskısıyla karşılaştı.

Öğrencilerin bu konuda kararlı olduklarını gören yasakçı Müdür Ayla Avşar, başörtülü öğrencilerden Müge Albayrak’ın kolunu sıkarak şiddete başvurdu. İnönü Endüstri Meslek Lisesi Konferans Salonu’nda yapılan mezuniyet töreninde yasakçılığa soyunan Okul Müdürü Ayla Avşar,  yasakçılığının dozunu arttırarak başörtülü öğrencinin üzerine de yürüyüp zorla başını açtırmak istedi.

Olayların büyümesi üzerine olay yerine emniyetten ekipler gelerek tarafları yatıştırdı. Polislerin geldiği an Avşar’ın “Müslümanlığı sizden mi öğreneceğiz”, “Müslümanlık başörtüsü ile mi oluyormuş, biz de Müslümanız!” dediği öğrenildi. Öğrencilerin direnmesi ve velilerin de tepkisi üzerine yasakçı müdür, başörtülü öğrencileri salonun en arka kısmında oturttu.

MİNİ ETEKLİYE SERBEST, BAŞÖRTÜLÜYE YASAK

Kız öğrencilerin başlarını açtırmakta başarılı olamayan Ayla Avşar, öğrenci velilerinin de yasakçılığa tepki vermesi üzerine “Kanunları uygulamakla görevliyim” savunması yaptı. Ancak Ayla Avşar’ın aynı salonda mini etek ve göğüs dekoltesi ile gelen öğrencilere sessiz kalması ise dikkat çekti.

BAŞÖRTÜLÜ OLAN OKUL BİRİNCİSİNİN ÖDÜLÜNÜ VERDİRMEDİ

Öğrenci velilerinin tepki vermesi üzerine geri adım atmak zorunda kalan müdür Avşar, yasakçı tavrını tören boyunca sürdürdü ve okul birincisi Tuğba Demir’e başörtülü olduğu için ödülünü verdirmedi. Yasakçı Müdür, Tuğba Demir’in başörtülü olarak sahneye çıkıp ödülünü almasının önüne geçmek için programın ödül bölümünü iptal etti.

Törende başörtülü öğrencilere başarı belgeleri en son  verilirken, okul birincisi Tuğba Demir, başörtülü olması nedeniyle ödülünü alamadı, yaş kütüğüne adını yazamadı. Sahneye davet edilmediği için devretmesi gereken bayrağı da teslim edemeyen Tuğba Demir, “En mutlu günümde beni ağlattılar. Sırf başörtülü olduğum için adımın geçtiği her şeyi sildiler” diyerek gözyaşlarına boğuldu.

VELİLER ŞİKAYETÇİ OLDU, YASAKÇI MÜDÜRE SORUŞTURMA AÇILDI

Veliler, Okul Müdürü Ayla Avşar hakkında “ayrımcılık, aşağılama, zorla başörtüsünü açma, halkın içinde insan onurunu aşağılama” nedeniyle davacı oldular. Olayla ilgili olarak, Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün yasakçı müdür hakkında inceleme başlattığı bildirildi.

OKUL BİRİNCİSİ TUĞBA DEMİR DÖRT YILDIR AİLESİNDEN UZAKTA

Başörtüsü nedeniyle karşılaştığı yasakçı tavrı tören çıkışında gözyaşları dökerek anlatan okul birincisi Tuğba Demir, “Sırf başörtülü olduğum için adımın geçtiği her şeyi sildiler. Bayrağı öpüp alnıma koyup devredecektim. Kütüğe çivi çakamadım. Ödülümü vermediler. Ben, dört yıldır ailemden uzağım.

Benim onlara en büyük hediyem birincilikti. Ödülümü bana vermelerini bekliyordum. İstediğim tek şey buydu. Ben bunun için gecelerimi verdim. Sabahlara kadar ders çalıştım. Bu muydu karşılığı? Susturup, attılar bir köşeye başörtülüleri. En mutlu günümüzde bizi ağlattılar. Hak ettiğimiz şeyleri vermediler. Şikâyetçi oldum. Dört yıldır. Benim aileme en büyük hediyem plaketimi alıp götürmekti. Biz üniversite sınavına bile başörtümüzle girmişken buradaki tiyatro salonuna kapalı giremiyoruz. Üniversite sınavına bu şekilde girdik, hiç kimse de zorlamadı bizi” diyerek hıçkırıklara boğuldu.

EDEBİYAT ÖĞRETMENİNE DE BAĞIRMIŞ

28 Şubat döneminde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Müslim Yurtman hakkında “Başörtülü öğrencilerin sayısını arttırıyor. Atatürk aleyhinde konuşuyor” şeklinde iftira attığı da anlaşılan yasakçı müdür Ayla Avşar’ın, aynı törende okulun Edebiyat Öğretmeni Ülkiye Kunt’u da tehdit ettiği ifade edildi. Avşar’ın, tören öncesinde başörtüsü ile okula gelen fakat okulda başını açan Ülkiye Kunt’a “Arkaya geç, seninle görüşeceğim. Ne bu halin!” şeklinde rencide edici bir ses tonuyla bağırdığı bildirildi.

EĞİTİM İŞ ÜYESİ ÇIKTI

Yasakçı Müdür Ayla Avşar’ın, Eğitim Sen’den ayrılan öğretmenlerin kurduğu ve ulusalcı kimliği ile öne çıkan Eğitim İş Sendikası üyesi olduğu öğrenildi.

ROTASYON O MÜDÜRE UĞRAMAMIŞ

Ayla Avşar’ın 2000 yılından bu yana İhsan Sabancı Teknik Kız Meslek Lisesi’nde müdürlük yaptığı edinilen bilgiler arasında. Milli Eğitim Bakanlığı’nın rotasyonla okul müdürlerinin yerlerini değiştirdiği biliniyor. Yasakçı Müdür Ayla Avşar’ın rotasyona uğramayıp 12 yıldır aynı okulda görev yapıyor olması şaşkınlıkla karşılandı.

YENİ AKİT

14 Yanıt to “Ayla Avşar Kimdir?”

  1. cahit 18 Kasım Pazar 2012 12:36 #

    BENDE TANIYORUM ARKADASLAR COK SEVDİİM GÜZEL BİR İNSANDI NEDEN BU KADAR NEFRET ETTİNİZ HIMM ANLADIM BEN SİZİ DİLİNİZ AÇILINCA KONUSMAYA BASLADINIZ ATIN TUTUN BAKALIM.GÜN SİZİN GÜNÜNÜZ

  2. fazıl 30 Eylül Pazar 2012 21:14 #

    el kahhar diyorum sadece

  3. aziz 7 Haziran Perşembe 2012 13:21 #

    bir de bu akan göz yaşları yanına kâr kalmaz müdür

  4. aziz 7 Haziran Perşembe 2012 13:19 #

    bu başörtüsüyle ilgili birşeyler öğretmek gerekir ama şu acı gerçekte vardır ki anne baba bu yaşa kadar öğreteme mış bizler nasıl öğretecegiz

  5. aziz 7 Haziran Perşembe 2012 13:14 #

    böyle bir zihniyete sahip olan insan nasıl olurda bu müdürlüğü hâlâ yapıyor.Aslında ona bu başörtüsüyle ilgili birşeyler öğretmek gerekir ama şu acı gerçekte vardır ki anne baba bu yaşa kadar öğreteme mış bizler nasıl öğretecegiz

  6. Ahmet Arslan 7 Haziran Perşembe 2012 11:25 #

    Mesele zevk olunca “Benim bedenim hükümet ne karışır” diyenler mesele başörtüsüne gelince çark ediyorlar.
    Beden öğrencimizin değil mi?
    İster örter ister açar. Siz benim bedenim diyerek cinayeti meşru gösteriyorsunuz!..
    Hatta kürtaj adı altında cinayet işleme özgürlüğünüz için diretiyorsunuz.
    Kızımızın başörtüsünün -Maraş’ta işgalci Fransız Askeri hariç- kime ne zararı var. Pardon bir de işgalci Fransız Askeri zihniyetinde olanların.

  7. sezai 7 Haziran Perşembe 2012 11:24 #

    28 ŞUBATIN ünlü aktörlerindendir bu kadın. Okulu kurtarılmış moskova idi.

  8. MEHMET FARUK 7 Haziran Perşembe 2012 11:23 #

    Peki devlet niçin hala ogrenci kilik ,kıyafet yönetmeliğini değiştirmiyor …?
    Bu ülkede olanları anlamakta zorluk çekiyorum …

    Bir ihale dosyası icin bir bakıyorsunuz tüm yasalar değişiyor , halkın sorunları kimsenin umrunda degil…!
    Bunu yapan hocayı memuriyetten at bak bakalım bir daha yapan olacakmı..!
    Hersey bitti hala kicimizdaki donla, sacla sakalla uğraşıyorlar bu ahmaklar bu ülkeyi bin yıl geriye götürdüler gidin de internette teknolojik gelişmelere toplumların nelere uğraştıklarına bakın birde bizim ağlayacak halimize bakın …!!!

    Temizleyin artik su gericileri ,Daha medenii, hoşgörülü idareciler atayın…
    Sorunları kökten çözün …

  9. NURİ 7 Haziran Perşembe 2012 11:22 #

    Ayla avşar daha önce Sabancı Tekstil’de müdür yardımcısı idi. Her şeyden şüphelenen paronoyak ruh hastası bir yapıya sahipti nasıl oraya müdür yapılmış anlamadım..

  10. Talha GÜLER 7 Haziran Perşembe 2012 11:21 #

    Adana’da İhsan Sabancı Kız Meslek Lisesi’nde yaşanan bu iğreti olay beni yıllar öncesine götürdü.Bu aşağılıktavırları sergileyen hazımsız müdirenin derhal görevden alınması gerekir.

    Her türlü pisliğin ve fuhşiyatın yayılmasına sessiz kalan ve inançlı insanlara kan kusturan bu insan görünümdeki kan emici vampirler, başarısı nedeniyle birinci olan baş örtülü öğrenciye saldırmaya devam etmektedir.Sabancı Tekstilde işledikleri melanetler yetmemiş gibi hala canavartlığa devam etmektedir.Atatürkçü geçinerek kendilerini kamufle etmeye ve bir koruma zırhı örmeye çalışmaktadırlar.

  11. Müslüm Yurtman 7 Haziran Perşembe 2012 11:16 #

    28 şubatçı Ayla Avşar’ın o dönemde yaptıkları ve attıkları iftiralar yetmezmiş gibi kin ve hınçla yoluna devam etmektedir.

    O dönemdede yalan ve iftiralarla Adana İhsan Sabancı Anadolu Kız Meslek Lisesi’nden sürdürülmüştüm ve okul dışında başını örten öğrencinin yüzüne tükürmüşlerdi aynı düşmanlığa devam etmektedir.

    Kendi kirli düşüncelerini uygulamak için Mustafa Kemal Atatürk’ü ve alevi kardeşlerimizi ve onların çocuklarını da iftira atmak için çok kullandılar.

    Türkiye Büyük Millet Meclisinde iftiralarla soru chp millet vekiline soru önergesi verdirtiler.
    B.M.M. B : 88 27 . 8 .1996 O : 4 T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı Sayı : B.08.0.APK.0.03.01.00-022/​2153 19.8,1996 Konu : Soru önergesi Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına İlgi : TBMM Başkanlığının 25.7.1996 gün ve A.01.0.GNS.0.10.00.02-2846​-7/1037 sayılı yazısı. Adana Milletvekili Sayın Tuncay Karaytuğ’un yazılı soru önergesi incelenmiştir. Adana İli Seyhan İlçesi Sabancı Anadolu Tekstil Meslek Lisesinde Din kültürü ve ahlâk bilgisi öğretmeni olarak görev yapan Müslüm Yurtman hakkında soruşturma açılmıştır. Düzenlenen rapor gereğince kendisi idarî yönden ve disiplin yönünden cezalandırılmıştır. Ayrıca, Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur. Adı geçen şahıs hakkında “öğrenciler arasında Alevi-Sünni ayrımı yaptığı”na dair herhangi bir ihbar veya şikâyet bulunmadığından bu konuda bir işlem yapılmamıştır. Arz ederim. Prof. Dr. Mehmet Sağlam

  12. Selman 7 Haziran Perşembe 2012 11:13 #

    Ayla Avşar’ı yakından tanıyorum kendisi dini ve milli olan her değere düşmandır. Yönetmelik sadece kapalı öğrenciye mi uygulanır?
    Diğer öğrenciler yönetmelik dışında mıdır?
    Acaba mezuniyet töreninde serbest kıyafetin olduğu bir yerde nasıl yönetmelik uygulanıyor?

  13. Batuha 7 Haziran Perşembe 2012 11:08 #

    Ulan nasıl bir kinmiş, nasıl bir düşmanlıkmış bu böyle. kafanın içi ile değil de dışı-şekli ile uğraşan sözde eğitimci.

  14. MEHMET 7 Haziran Perşembe 2012 9:39 #

    AYLA AVSARI DIYECEK COK SEY YOK ZAKKUMLA TANISMASI GEREK GALIBA. ALLAH’A HAVELE EDIYORUM.

Bir Cevap Yazın

