Bir nebze yol ve hayat hikayesi… Kendi

6 Eyl

Bir nebze yol ve hayat hikayesi…

Kendi doğallığı içinde ayaklarım ağırdığında, su topladığında, yorgunluk hissettiğimde “Muhakkak her zorlukla beraber bir kolaylık vardır.” ayetini defalarca tekrarlayıp yoluma devam ediyorum.

Onlarca genç kardeşim aradı, mesaj attı.
Benim yaptığım bu eylemi gözünüzde büyütmeyin derim.
İnandığım tüm kutsallar adına yemin ederim ki dargın olduğunuz birinin gönlünü almanız, bir yetimin başını okşamanız, gecenin bir vakti hesapsız bir duaya durmanız, bir açın karnını doyurmanız da benim yaptığım eylem kadar değerlidir. Ve hatta kardeşliği diri
tutacak, kardeşliği bereketlendirecek her eylem çok daha değerlidir diye düşünüyorum.

Bizlerin, işlerimizin başında “kuvvetli” ve “inanarak” çekeceğimiz
“Bismillah’a” ihtiyacımız var. İşlerimize Allah’ın adıyla başlarsak, sonucu çok da önemli olmaz, önemli olan kalbimizin mutmain olmasıdır.

Milyonlarca kez söylenmiştir, bana da söylendi, bende söyledim, tekrarı gerekiyor: Konuşarak değil yaşayarak güzel insanlar olacağız. Kardeşlik paylaşmaktır ve elbette paylaşanlar kazanacaktır.

Yürüyüşe başladığım ilk gün, Batıkent Eryaman arasında, yol boyu karıncaların hızlıca gidip geldikleri kendi yollarına denk geliyor, karıncalara basmamak için arasıra zıplıyor, bazen hafifçe yönümü değiştirip yolum devam ediyordum. Bugün, cep telefonuma bir mesaj geldi, aynen şunlar yazıyordu:
“İbrahim abi, karıncalara basmadan yürü!”
Ağladım, dua ettim, Allah’ın izniyle elbette biz kazanacağız dedim.

Daha sonra tekrar yazarım lakin olur ya yarı yolda kalırım, unuturum, ölürüm… Yazayım, sizde kalsın.
İlk üç gün bol bol sırt üstü yatıp gökyüzünü seyrettim, toprakla haşır neşir oldum. Düşündüm de modern insan terapi olması açısından yılda bir hafta ve tek başına çöle çıkmalı. Çok ciddiyim.

Ve Suriye ve Mısır ve mazlum ve Müslüman insanların durumu…
Ben dua ediyor, yürüyor, yani su taşıyorum. Var olan ateşin, sizlerin ve benim taşıdığım suyla sönüp/sönmemesi -tabi ki sönmesini dileriz- Rabbimizin takdiridir.Bize düşen, mütevazi ve güzel işler yapmak, yolda olmak ve Allah’ın da bir hesabı olduğunu
unutmadan ve tembelliğe de düşmeden gayret göstermektir.

Selam, kardeşliği diri tutanların üzerine olsun.

Yeniçağa / Bolu
İbrahim Çolak

http://ow.ly/i/34Or7

Bir Cevap Yazın

